پرکاربردترین تست شخصیت شناسی تست نئو

ارسال شده توسط در شنبه 27 آبان 1402
پرکاربردترین تست شخصیت شناسی تست نئو

اگر دوست دارید که یک تست کامل و جامع شخصیت شناسی انجام دهید تست نئو بهترین گزینه است.

تاریخچه تست‌های شخصیت شناسی به سال ها قبل می رسد. تست نئو یک تست پرکاربرد است که در دو نسخه 240 سوال و 60 سوال طراحی شده است.

این تست اولین بار در دهه 1970 توسط کوستاو جونیو و رابرت مک کری طراحی شد. شهرت این دو دانشمند نیز به واسطه تست نئو است. این تست در سازمان‌ها برای شناخت ویژگی‌های شخصیتی، تناسب شغلی و سنجش میزان رضایت شغلی، میزان هوش اجتماعی، سنجش مهارت‌های ارتباطی و گفتاری و... کاربرد زیادی دارد.

پنج فاکتور اصلی در این تست بررسی می‌شود:

  • روان رنجوری (Neuroticism): این عامل ثبات شخص از لحاظ احساسی را بررسی می‌کند. در حقیقت کسب امتیاز بالای روان رنجوری به معنای این است که فرد مستعد استرس و اضطراب زیادی است و مدام تغییر خلق می دهد. کسب نمره پایین نشان دهنده ثبات احساسی و آرام بودن فرد است. این فاکتور از شش جنبه اصلی احساسی بررسی می شود: خشم، افسردگی، اضطراب، خودآگاهی، تکانش گری، آسیب‌پذیری در برابر استرس
  • برون گرایی (Extraversion): این عامل میزان تعامل افراد با دیگران را نشان می‌دهد. آیا یک موقعیت شلوغ فرد را خسته می کند یا به او انرژی می‌دهد. نمره بالا در این فاکتور برون گرا بودن فرد و اجتماعی بودن او را نشان می دهد. شش فاکتور اصلی که توسط این عامل بررسی می شوند شامل گرم بودن در ارتباطات، تجمل گرایی، میزان فعالیت، مهارت قاطعیت، علاقه به هیجان و داشتن احساسات مثبت است.
  • باز بودن (Openness): این عامل نشان می‌دهد تا چه اندازه فرد تجربه‌های جدید را با آغوش باز می پذیرد. بالا بودن نمره این عامل نشان‌دهنده ماجراجو بودن فرد است در حالی که نمره پایین نشان دهنده تمایل به ثبات وضعیت است. این عامل شش فاکتور زیبایی شناسی، احساسات، تمایل به مسائل انتزاعی و فانتزی، ایده ها، ارزش ها و اقدام به عمل را می سنجد.
  • توافق پذیری (Agreeableness): این مشخصه بیان می کند که تا چه اندازه در ارتباط برقرار کردن موفق هستیم. نمره بالا نشان دهنده رفتار تعاملی و نمره پایین به معنا عدم اعتماد به دیگران است این مشخصه شش ویژگی اعتماد کردن، راستگویی، نوع دوستی، انطباق پذیری، فروتنی و لطافت را بررسی می کند.
  • وظیفه شناسی (Conscientiousness): این عامل میزان قابل اعتماد بودن یک فرد در سطح سازمانی را توصیف می کند. نمره بالا در این معیار به معنای نظم بالا، کارآمدی و غیر قابل انعطاف بودن است و نمره پایین به معنای بی نظمی و در عین حال انعطاف پذیری زیاد است. این عامل شش موضوع صلاحیت، نظم و ترتیب، وظیفه شناسی، تلاش برای موفقیت، نظم شخصی و مشورت کردن را توصیف می کند.

مهم ترین مزیت تست نئو این است که به بررسی جنبه‌های مختلف پرداخته است. در حقیقت به جای استفاده از تست های متعدد با یک تست می توان به بررسی کاملی از شخصیت هر فرد دست یافت. پیشنهاد می شود برای شناسایی میزان امید به زندگی، سطح افسردگی، سطح وسواس، چشم انداز حرفه ای خود در آینده و... این تست را انجام دهید.

امکان طراحی و برگزاری این تست در سامانه دیجی‌سروی هستیم.

دیدگاه‌های شما:

  1. دیدگاهی وجود ندارد.
    اولین نفری باشید که دیدگاه خود را بیان می کند.
Captcha

حساب کاربری خود را رایگان بسازید

اولین آزمون یا پرسشنامه را به صورت رایگان با ثبت نام در سامانه ایجاد کنید.



ما را در شبکه‌های اجتماعی همراهی کنید

جدیدترین اخبار ما را در شبکه‌های اجتماعی دنبال کنید و از کد‌های تخفیف با خبر شوید